• 0172-450087
  • info@mb-zonnepanelen.nl
  • Landelijk erkend
  • Montage 100% volgens richtlijnen
  • 2700+ Tevreden klanten
  • Alleen geselecteerde merken

Veel gestelde vragen over de Envoy van Enphase

Heeft u vragen of bent u benieuwd hoe de Envoy werkt? Hier vindt u een FAQ met vragen en antwoorden over de Envoy.

De app (My Enlighten) geeft aan dat er geen verbinding is met mijn systeem, werkt alles nog?

Als de app dit aangeeft kan het meerderen redenen hebben. Allereerst is het belangrijk om te controleren of de groep van de zonnepanelen in de meterkast nog aanstaan. Heeft een pv-verdeler in huis? Controleert u dan ook daar of alle schakelaars omhoog staan. Schiet de schakelaar direct weer uit?  Neem contact met ons op.

Staan uw schakelaren aan? De zonnepanelen werken gewoon, maar de Envoy moet opnieuw verbonden worden.

Hoe werkt de Envoy?

Benieuwd naar de werking van de Envoy? Hier vindt u de werking van alle scherm en bedieningsknoppen.

Hoe verbind ik mijn Envoy opnieuw met mijn Wifi netwerk?

Wilt u zelf uw Envoy opnieuw verbinden met uw Wifi? Hier vindt u de uitleg.

Mijn teruggeleverde en geproduceerde energie komt niet overeen? (My Enlighten). 

Uw woning gebruikt altijd eerst de energie van uw zonnepanelen. De energie die meer geproduceerd wordt door de zonnepanelen, wordt teruggeleverd en is zichtbaar op uw meter.

Gezoem uit de meterkast als mijn zonnepanelen produceren. 

Dat geluid wordt veroorzaakt door de ferrietringen die wij geplaatst hebben. Deze zorgen ervoor dat uw Envoy goed kan communiceren met uw micro-omvormers en het is normaal dat ze kunnen brommen of zoemen.

Meer of andere vragen over de Envoy? Neem contact op met de klantenservice, of ga naar andere vragen.